Despre noi

Angajăm, vezi mai jos detalii!

De ce facem ceea ce facem?

Misiunea noastră este să ajutăm cât mai mulți oameni să aibă relații fericite și sănătoase.

Relațiile puternice și care ne oferă sprijin sunt una dintre căile către o viață fericită. Atunci când ne simțim iubiți și acceptați putem fi calmi și încrezători cu privire la viitor. Astfel, putem deveni creativi, putem inova și putem găsi puterea interioară de a avea un impact pozitiv asupra altor persoane și a lumii.

Provocarea stă în faptul că atunci când noi nu ne simțim bine, și relațiile noastre au de suferit. Iar relațiile nefericite și nesănătoase pot să contribuie la rândul lor la mai multe sentimentele de anxietate, oboseală și goliciune. Ne putem găsi prinși într-un cerc vicios.

Provocarea stă în faptul că atunci când noi nu ne simțim bine, și relațiile noastre au de suferit. Iar relațiile nefericite și nesănătoase pot să contribuie la rândul lor la mai multe sentimentele de anxietate, oboseală și goliciune. Ne putem găsi prinși într-un cerc vicios.

Noi credem că această fundație a relațiilor puternice, autentice și pline de compasiune este esențială pentru a ne oferi resursele de a lupta cu criza ecologică în care ne regăsim și a construi acea lume în care vrem să trăim.


1990

Cum a început totul?

Pe parcursul liceului și a facultății, Jonathan era o persoană timidă. Se simțea anxios la petreceri și deseori repeta conversațiile în mintea lui în efortul de a spune ”lucrul potrivit”. Ca oricine altcineva, și-ar fi dorit să aibă prieteni și o parteneră, dar acea conexiune autentică părea un lucru dificil.

Jonathan
2004

Din fericire, curiozitatea lui pentru oameni și culturi l-a îndemnat să se urce într-un tren și să exploreze fiecare colțișor al Europei. În călătoriile lui, iubea să se implice în viața generoaselor gazde care îl primeau, cunoscându-le prietenii și participând la activitățile care le făceau acestora plăcere. În loc să se blocheze în vorbărie goala și de suprafață, deseori Jonathan a avut ocazia de a experimenta viața localnicilor și a-i cunoaște la un nivel mai profund, chiar dacă petreceau doar câteva zile împreună.

Statie de tren
2008

În 2008, drumurile lui Jonathan l-au condus către prima Tabără pentru Climă la care a participat. Aici, el a fost uimit de ceea ce un grup de oameni poate realiza împreună fără ca nimeni să fie ”șeful”. În locul autorității, liantul care părea că îi aduce pe toți împreună era o grijă autentică pentru ceilalți, bazată pe valori și scopuri comune. Era ușor de observat faptul că aici exista o cultură de a-i servi pe ceilalți. Uneori, oamenii doar se plimbau prin jur căutând probleme de rezolvat și alți oameni de ajutat. A fost un exemplu de atmosferă radical diferită față de cea din majoritatea corporațiilor, și i-a arătat impactul real și tangibil al relațiilor bazate pe compasiune.

climate summit

Întors acasă după aceste experiențe, Jonathan își dorea în continuare să găsească mai multe situații sociale unde să se simtă relaxat, să își urmeze curiozitatea pentru ceilalți chiar dacă erau ”de-ai casei” și să fie parte dintr-un grup în care oamenilor le păsa cu adevărat unii de ceilalți.

Câțiva ani mai târziu, în 2016, a încetat doar să-și dorească și a acționat. Împreună cu doi voluntari, a început să creeze un mediu social relaxat în care fiecare participant să se poată simți ca acasă. Așa s-a născut Makuma.

2016

Cum arăta Makuma la începuturi?

Din momentul în care intrau în spațiul unde se desfășurau jocurile de conectare Makuma, participanții erau întâmpinați de facilitatori și ghidați printr-o serie de jocuri simple gândite să îi ajute să se deschidă și să își exprime sentimentele și gândurile autentice. Încurajând participanții să fie curioși în loc să judece, Makuma a creat un spațiu sigur în care fiecare persoana putea să se simtă un pic mai liber să fie ea însăși.

Makuma la inceput

Reacțiile au fost pozitive de la început, multe persoane spunând că niciodată nu au mai trăit așa ceva. Deși uneori le luase câteva luni de pregătire mentală înainte de a avea curajul să participe, erau foarte fericiți că au făcut-o.

Din vorbă în vorbă, evenimentele au crescut în următorii ani, până în momentul în care aveam în mod regulat peste 100 de participanți pe lună, susținuți de o echipă de 11 facilitatori. Ideea s-a răspândit și internațional, jocurile Makuma întâmplându-se în 4 orașe din 3 țări diferite.

Connection Game
2019

Și… de ce ați vrut să faceți altceva decât evenimentele?

Deși evenimentele erau de succes, am văzut nevoia de a crea contexte de învățare, nu doar de socializare. Deși cream o ”bulă socială” caldă și confortabilă pentru câteva ore în fiecare lună, a trebuit să admitem că ea nu contribuia foarte mult la a ajuta oamenii să aibă relații fericite și împlinite în restul vieții lor de zi cu zi. Știam că putem face mai mult.

eveniment Makuma

Mai mult, ne doream să găsim o cale de a ajunge la mai mulți oameni din diferite locuri ale lumii. Am explorat posibilitatea de a instrui mai mulți facilitatori, dar știam că va fi un proces foarte încet. Așadar, am ajuns la realizarea că tehnologia digitală ne-ar putea ajuta cu ambele provocări, prin a oferi educație pentru relații mai bune profundă și de calitate oamenilor oriunde s-ar afla- și tuturor celor care și-ar dori-o.

Fata care scrie la laptop

Așadar, în vara anului 2019, ne-am mutat atenția de la a organiza evenimente la a explora moduri de a ne folosi de tehnologie pentru a ajuta oamenii să învețe abilități sociale și să creeze relații mai autentice. Am început formarea unei echipe de start-up puternice în jurul acestei idei.


Dar nu e tehnologia digitală opusul conexiunii umane autentice?

Am știut de la început că îmbrățișarea tehnologiei va aduce propriile sale provocări. Până la urmă, știm cu toții cum notificările constante ale telefonului pot să ne distragă de la oamenii din fața noastră, și impulsul de a posta orice pe Instagram poate face să fie dificil să ne chiar bucurăm de momentul prezent.

Cu toate acestea, tehnologia poate fi folosită și în multe alte moduri, și am simțit că potențialul este prea mare pentru a fi ignorat. Doar ca exemplu, o aplicație Makuma poate ajuta oamenii să se conecteze profund cu oricine, oriunde- fie că este vorba de-a sta îmbrățișați cu iubitul sau iubita în căldura de acasă, sau a cunoaște un străin fascinant într-o cafenea liniștită.

O aplicație poate oferi experiența potrivită la momentul potrivit, astfel încât să poți aplica ce ai aflat imediat. Video-urile pot să arate lucruri greu de înțeles în scris, iar exercițiile interactive pot să te facă să te gândești mai profund la un subiect și cum el se aplică în interiorul relațiilor tale cu ceilalți. Designul și grafica bine puse la punct pot să ofere un sprijin emoțional blând pentru a te ajuta să navighezi momentele provocatoare ale unei relații.


Cum v-ați dat seama pe ce vreți să vă concentrați?

Relațiile umane sunt unul dintre cele mai complexe fenomene ale naturii, și sunt foarte mulți factori care ne influențează comportamentul în cadrul lor. Mai ales în momentele provocatoare sau mai dificile, relațiile pot aduce la suprafață aspecte mai profunde ale personalității noastre pe care uneori am vrea mai degrabă să le ținem ascunse.

Pe decursul anilor, s-au scris mii de cărți și articole despre cum să ai relații mai bune. Toate discută o sumedenie de provocări și propun nenumărate soluții. Așadar, de unde am fi putut începe?

Pentru a afla pe ce să ne concentrăm, am început să studiem care sunt persoanele cărora le este cel mai dificil să aibă relații împlinite, și ce anume consideră ele că este cel mai greu de realizat.

Am început prin a ține 25 de interviuri, pentru a dobândi informații despre un spectru larg de dificultăți pe care oamenii le întâmpină în viețile lor sociale. Din aceste interviuri, am identificat 58 de teme specifice incluzând fricile, rezultatele visate și cum le-ar plăcea persoanelor să se simtă.

Pentru a ști mai exact cât de comune sunt fiecare din aceste teme, am realizat un chestionar on-line completat de peste 350 de oameni din toate marile orașe ale României. După ce am avut toate aceste rezultate, am folosit analize statistice pentru a grupa persoanele care au aceleași nevoi neîmplinite în comun. Prin a ne concentra privirea doar asupra unuia dintre aceste grupuri, am dobândit o imagine clară a acelor lucruri cu care acești oameni se confruntau cel mai puternic. Ei au devenit grupul nostru țintă


Ce ați aflat?

Am descoperit că grupul nostru țintă se confruntă în mod special cu

  • Sentimente de singurătate
  • Acceptarea de sine și imaginea corporală
  • Nevoia de a avea conversații profunde și sincere cu prieteni și parteneri romantici
  • Nevoia de apreciere când vine vorba de abilități și gândire

Am simțit ca echipă că putem empatiza cu aceste provocări, înfruntându-le la rândul nostru pe parcursul vieții de până atunci. Vestea bună era că știam că există soluții bune inspirate de știință și tehnici de ajutor pe care oricine le poate învăța pentru a-și depăși barierele în aceste domenii.

Cu aceste cunoștințe dobândite, am creat un nou experiment. Am plasat 440 de reclame pentru o varietate de termeni de căutare pe care grupul nostru țintă le-ar putea folosi pe Google și am creat 44 de pagini cu diferite oferte scrise avându-i pe ei în gând. În acest fel, am putut vedea care termeni au fost cei mai căutați și care oferte au fost cele mai dorite.

Câștigătorul experimentului a fost conceptul de auto-cunoaștere prin consiliere și cursuri on-line. Aproape toate persoanele care au dat click pe aceste reclame căutau cuvinte-cheie legate de anxietate și anxietate socială.


Ce ați făcut cu aceste rezultate?

Ca un prim pas pentru a ajuta oamenii să-și îndeplinească nevoile descoperite în cercetarea noastră, am decis să lansăm un serviciu online de consiliere care să îi susțină în a avea relații mai fericite prin a se descoperi și cunoaște mai bine pe sine. Știm deja despre consiliere că este un instrument puternic pentru a ajuta oamenii să își depășească barierele care stau în calea fericirii în relații, și suntem entuziasmați să culegem roadele și să vedem rezultatele acestui serviciu.


Ce urmează?

Pe lângă lansarea serviciului de consiliere, suntem și în procesul de a aduna cele mai bune activități și conținut educațional pentru a ne ajuta clienții să învețe abilitățile de care au nevoie pentru relații mai fericite și sănătoase. În același timp, lucrăm la dezvoltarea unui site web și a unei aplicații mobile care să le permită tuturor accesul la aceste activități- și poate chiar și șansa de a contribui cu propriile lor idei.

Când vom avea o comunitate de mai mulți oameni care folosesc serviciile noastre digitale, plănuim să organizăm și experiențe profunde față în față- workshopuri, seri sociale sau tabere de învățare.

Avem vise și planuri mari- de la comunități ecologice la spații de coworking și chiar un festival al conexiunii. Prin a hrăni și îngriji aceste relații puternice de încredere între noi și în clienții noștri, sperăm să contribuim la accelerarea tranziției societății noastre înspre o lume mai bună și mai sustenabilă.

În pământul cald al relațiilor sănătoase și pline de compasiune, o mie de flori vor crește.